Kalendář

po út st čt so ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
červen 2012 - červenec 2012
 
 

Dílčí hry (etapy)

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Pravidla hry č. 1: Být jedním z nich

Získávání informací od domorodých obyvatel zdaleka není tak snadné, jak by se mohlo na první pohled zdát. Když už se vám konečně podaří přesvědčit domorodce ke spolupráci, stále mluví jakoby v hádankách - informace o svém původu považují za posvátné a podělí se o ně jen s tím, kdo prokáže, že se dostatečně vyzná v domorodé historii.

Koeficient běhavosti 90 %
Koeficient brutálnosti 0 %
Koeficient mezitýmové spolupráce 0 %
Koeficient psychické náročnosti 50 %
Koeficient vnitrotýmové spolupráce 100 %
Pravděpodobnost namočení oblečení 1 %
Pravděpodobnost poškození oblečení 1 %
S sebou na hru: Tužku a papír

Hra se odehrává v dolním lese. Hlavní roli ve hře hraje jednoduchá šifra, kterou se musíte postupně naučit. Znalost šifry představuje vaše "pronikání" do historie domorodých obyvatel.

V této šifře je každé písmeno abecedy (písmeno "CH" se počítá jako dvě písmena) zakódováno do pěti čtverčků, z nichž některé jsou vybravené a některé jsou nevybarvené. Na začátku hry dostane každý tým svou zašifrovanou zprávu - ta se skládá ze čtverečků uspořádaných do řádků o pěti čtverečcích. Jinými slovy - každý řádek představuje jedno písmeno. Navíc jsou jednotlivé čtverečky očíslovány - toto číslování nesouvisí s pořadím čtverečků.

     
Příklad zakódovaného písmena

Po herním prostoru jsou rozvěšené tři druhy informací:

  1. Písmeno Obsahem informace prvního typu je jedno z písmen abecedy a jeho zašifrovaná podoba.
  2. Otázka Obsahem informace druhého typu je nějaká otázka - těmi si domorodí obyvatelé ověřují vaše znalosti. Každá otázka má své číslo, které odpovídá jednomu ze čtverečků na papírů, které týmy dostaly na začátku hry, a na každou otázku lze jednoznačně odpovědět "ANO" nebo "NE".
  3. Nápověda Obsahem informace třetího typu je nápověda k otázkám. Ovšem pozor - nápovědy nejsou číslované, takže otázku, které se týkají, musíte správně poznat sami.

Úkolem každého týmu je najít všechny otázky s čísly odpovídajícími číslům na jejich zašifrované zprávě a vybarvit čtverečky odpovídající otázkám, na které byla odpověď "ANO". Týmy k tomu mohou (ale nemusí) použít nápovědy.

Po vybarvení všech čtverečků musí tým přečíst některému z vedoucích zašifrovanou zprávu - k tomu potřebuje zjistit, jak vypadají jednotlivá písmena v zašifrované podobě.

Ve hře se hodnotí čas odevzdání rozšifrované zprávy, ke kterému se však přičte deset trestných minut za každý špatný pokus o odevzdání.

 
 

Vyhodnocení hry Být jedním z nich

Tým Správných
odpovědí
Správných
písmen
Počet
bodů
Pořadí
Liexovci34244 1.
Stone Hange 34139 2.
Vrtáky 31136 3.
Cynical Fleet 29134 4.
Jéčko Español 30030 5.