Další stopy v pátrání po mayské cvilizaci vás zavedli do zdánlivě pustého území na západě Mexika. Jaké bylo vaše překvapení, když jste v pustině objevili vesničku, kterou obývali domorodí lidé. Z krátkých útržků vět, kterým jste rozumněli, jste pochopili, že zde žijí již velmi dlouho odstíněni od veškeré moderní civilizace. A že vám rozhodně mají co nabídnout - vlastní unikátní knihu, která mapuje významné období v mayské historii!
Obyvatelé vesnice jsou spravedliví, a proto knihu (již ve značně šatném stavu) rozdělily mezi jednotlivé týmy, s čímž jste příliš nesouhlasili - když Antoniovi přinesete jen kus knihy, nijak si vůči ostatním týmům nepolepšíte. Domorodci vám tedy nabídli, že si o jednotlivé části knihy můžete zahrát jejich oblíbenou hru.
Koeficient běhavosti | 75 % |
---|---|
Koeficient brutálnosti | 5 % |
Koeficient mezitýmové spolupráce | 0 % |
Koeficient psychické náročnosti | 10 % |
Koeficient vnitrotýmové spolupráce | 100 % |
Pravděpodobnost namočení oblečení | 1 % |
Pravděpodobnost poškození oblečení | 1 % |
Na začátku hry si mezi sebe členové každého týmu tajně rozdělí pět hierarchicky uspořádaných hodností pojmenovaných podle mayských bohů:
Hodnost nelze během hry změnit - proto je důležité dobře zvážit, kdo jakou hodnost na začátku hry dostane. Každá hodnost má navíc omezený počet "životů". Týmy, které mají šest hráčů, rozdělí mezi dva hráče stejnou hodnost - Gukumatz.
Každý tým si v lese vytvoří bázi ohraničenou vytyčovací páskou. Na centrální strom ve své bázi umístí čtyři části knihy, kterou týmu domorodci svěřili - každá část má své bodové ohodnocení vyjádřené číslem od jedné do čtyř (větší číslo = cennější část knihy).
Úkolem týmů je získat co nejvíce částí knihy. Toho dosáhnou tak, že vběhnou do cizí báze a vezmou si zvolenou část knihy z centrálního stromu. V cizí bázi se ovšem mohou setkat s odporem - v takovém případě se nejprve musí vypořádat s obránci.
Obránce se každý, kde je v době, kdy útočník vběhne do cizí báze, v této bázi. Nikdo další již do báze nesmí přiskočit. Než si smí útočník vzít část knihy z centrálního stromu, obránci oznámí kdo z nich bude bránit - obrany se může účastnit libovolný počet obránců (nicméně není nutné bránit, pokud jsem ve vlastní bázi). Ostatní obránci se obrany neúčastní.
Po oznámení obránců následuje boj - obránci zvolí pořadí, v jakém budou útočníkovi čelit. Následně útočník a první obránce odhalí papírky se svou hodností a boj se vyřeší následovně:
Pokud útočník přežil souboj (má stále svůj papírek s hodností), musí čelit dalšímu obránci v pořadí (je-li v bázi ještě nějaký takový). Pokud již v bázi další obránce, který chtěl bránit, není, smí si útočník vzít svou odměnu.
Kromě bází je možné bojovat také mimo báze - k souboji dojde, pokud se jeden hráč dotkne jiného. Všechny papírky s hodnostmi poražených soupeřů nosí hráči vedoucímu do své báze. Tam nosí také získané části knihy domorodců. Ve své bázi také hráč dostane nový papírek se svou hodností v případě, že mu byl někým odebrán.
Pokud je do báze poprvé donesena část knihy konkrétního cizího týmu, vedoucí ji u sebe uschová. Pokud je do báze znovu přinesena část knihy od tohoto týmu, vedoucí pouze započítá body a tuto část knihy pověsí na centrální strom, odkud ji mohou ostatní získat (stejně se postupuje v případě, že je do báze vrácena část knihy patřící domácímu týmu).
Hru vyhrává tým s nejvyšším součtem bodů, přičemž za každý získaný cizí papírek s hodností se mu započítává jeden bod a za každou cizí donesenou část knihy dvojnásobek její hodnoty.
Tým | Body za části knihy | Body za cizí životy | Celkový počet bodů | Pořadí |
---|---|---|---|---|
Liexovci | 16 | 28 | 44 | 1. |
Jéčka Español | 8 | 14 | 22 | 2. |
Stone Hange | 6 | 12 | 18 | 3. |
Vrtáky | 8 | 8 | 16 | 4. |
Cynical Fleet | 0 | 6 | 6 | 5. |