Pravidla hry Náhradní díly

Ani ten nejlepší závodník se občas nevyhne nepříjemným nárazům a nehodám. V takovém okamžiku je třeba mít po ruce dostatečné množství náhradních součástek, kterými dokáží mechanici okamžitě nahradit části zničené.

Sehnat náhradní součásti v Zóně však není vůbec jednoduché. Občas se v ní objeví dva překupníci, z nichž každý prodává jiné součásti (vždy ale tak, že jedna součástka od jednoho překupníka tvoří pár s jinou součástkou od druhého překupníka).

Váš úkol je jasný - zajistit si dostatečnou zásobu náhradních dílů (dvojic) a být tak připraven na případné karamboly. Ovšem pozor: ostatní týmy se budou snažit vaše pracně získané náhradní díly zničit!

Koeficient běhavosti 75 %
Koeficient brutálnosti 5 %
Koeficient mezitýmové spolupráce 0 %
Koeficient psychické náročnosti 5 %
Koeficient vnitrotýmové spolupráce 100 %
Pravděpodobnost namočení oblečení 1 %
Pravděpodobnost poškození oblečení 1 %
S sebou na hru: Tužku pro každého

Na začátku hry si každý tým mezi své členy rozdělí šest očíslovaných hodností a vydá se se svým vedoucím do lesa, kde si vytvoří bázi.

Hodnosti jsou odstupňované podle síly a platí pravidlo, že vyšší hodnost bere všechny stejné a nižší hodnosti. Výjimkou je hodnost č. 1, která bere všechny ostatní hodnosti č. 1 a všechny hodnosti č. 6. Pro usnadnění orientace mezi hodnostmi jsou jednotlivé hodnosti pojmenovány následujícím způsobem:

  1. Puč-mi-drát
  2. Mechanik
  3. Konstruktér
  4. Pilot
  5. Technický inženýr
  6. Stájový manager

V lese jsou kromě vedoucích v bázi další vedoucí představující překupníky, kteří vydávají jednotlivé náhradní díly. Jednotlivých dvojic náhradních dílů je celkově třicet. Překupníci mají názvy jednotlivých náhradních dílů napsané na kartičkách, které na začátku hry zamíchají, náhodně seřadí a po zbytek hry rozdávají ve vzniklém pořadí. Úkolem každého týmu je přinést co nejvíce párů náhradních dílů, které k sobě patří.

Samotné nošení náhradních dílů je ale omezeno několika pravidly:

  • V jednom okamžiku může mít u sebe každý hráč maximálně dva náhradní díly - jeden od jednoho překupníka a druhý od druhého překupníka (nemusí se však jednat o náhradní díly tvořící pár).
  • Na nošení náhradních dílů dostane od svého bázového vedoucího každý speciální papír, na kterém jsou kolonky pro náhradní díly od jednoho a druhého překupníka.
  • Každý si sám musí hlídat, aby se překupník vedle názvu náhradního dílu podepsal - nepodepsané náhradní díly nebudou vaši bázoví vedoucí přijímat.

Během nošení náhradních dílů a běhání po lese můžete hatit snahu ostatním nosícím tím, že je budete chytat. K tomu u sebe musíte nutně míte alespoň jeden náhradní díl! Pokud chytnete jiného hráče (stačí dotyk), ukážete mu, že máte náhradní díl a porovnáte své hodnosti hodnosti podle výše uvedených pravidel. Vítěz má právo škrtnout poraženému všechny náhradní díly, které v tu chvíli poražený nese - náhradní díly se tedy nekradou, jen škrtají. Pokud by došlo k remíze, škrtají si náhradní díly navzájem oba hráči (oba prohráli).

Konečné hodnocení závisí na počtu donesených párů takto: za každý pár náhradního dílu (tj. za dvě různé části, které spolu tvoří pár), dostane hráč o jeden bod více než za předchozí pár stejného náhradního dílu.

Příklad: náhradní díly "levé kolo" a "pravé kolo" polu tvoří pár. Pokud mám pět levých kol a čtyři pravá kola, mám celkem čtyři páry náhradních kol (a jedno kolo přebývá). Dostanu za ně 1 + 2 + 3 + 4 = 7 bodů.

Hru vyhrává tým s největším průměrným počtem bodů na jednoho hráče. Pokud dojde ke shodě, rozhoduje počet zbylých kusů náhradních dílů (těch, které netvoří žádný pár).

 
 

Vyhodnocení hry Náhradní díly

Tým Počet dvojpárů Počet párů Bez páru Počet bodů Počet bodů na závodníka Pořadí
Rudá jízda 7 15 35 36 6,00 1.
Svatoušci 6 13 33 31 5,17 2.
Eyjafjallajökull 4 19 37 31 4,43 3.
Černí baroni 3 12 37 21 3,50 4.
VC VrkoRacing 1 14 37 17 2,43 5.