Pravidla hry Samotka

V Zóně nemine žádný prohřešek spravedlivý trest. Za špatné chování a rušení nočního klidu byli všichni členové závodních týmu poslání na samotku. To je ale problém - přerušení prací na úpravách formulí znamená výrazný handicap a to si nikdo nemůže v této fázi Kol svobody dovolit. V sázce je příliš mnoho.

Jeden váš mazaný spoluzávodník šikovně uplatil strážce své cely a dokázal se tak samotce vyhnout. Teď se pokouší dostat ostatní členy svého týmu ven, abyste mohli pokračovat v rozdělané práci.

Úkol to rozhodně není snadný - strážci jednotlivých cel, navnazeni úplatky ostatních týmů, budou chtít a propuštění vašeho člena týmu čím dál tím víc peněz. Ba co víc: cestou mezi jednotlivými samotkami je nutné zachovat absolutní utajení - každé promluvení nebo vydání zvuku může přilákat pozornost dozorců!

Nejhorší na celém plánu je, že strážci oslepili jednotlivé obyvatele samotek, aby příliš nevyváděli - pohyb celé skupiny tedy bude výrazně ztížen!

Koeficient běhavosti 10 %
Koeficient brutálnosti 1 %
Koeficient mezitýmové spolupráce 0 %
Koeficient psychické náročnosti 30 %
Koeficient vnitrotýmové spolupráce 100 %
Pravděpodobnost namočení oblečení 10 %
Pravděpodobnost poškození oblečení 10 %
S sebou na hru: Každý člen týmu jeden šátek (nebo ručník) na zavázání očí

Každý tým si zvolí jednoho člověka - "osvoboditele" (ten, který jako první uplatil svého strážce). Ostatní členové týmu budou zamčeni v celách, které budou umístěny různě po lese. Úkolem osvoboditele bude snažit se najít své zbylé členy týmu v co nejkratším čase a dovést je na tribunu.

Všichni kromě osvoboditelů mají zavázané oči. U každé cely je strážce (ve hře se jedná o papír), který má vždy definovou velikost úplatku, za který je ochoten z cely vypustit vězně. Na začátku mají všichni strážci velikost úplatku nastavenou na 1.

Velikost úplatku říká, kolik členů týmu musí minimálně přijít a strážce uplatit, aby pustil dalšího člena týmu. Pokud se strážce povede uplatit, zvedá se jeho velikost úplatku o 1.

Protože jsou však strážci zapomnětliví, za každých patnáct minut od předchozího uplacení klesá jeho velikost úplatku o 1 - minimální velikost úplatku je vždy 1.

Na začátku hry se pohybují lesem pouze osvoboditelé. Čase k nim přibudou další členové týmu (se zavázanýma očima). Ty musí osvoboditel vést za sebou ve vláčku (všichni se drží za ruce). Mluvit má povoleno pouze osvoboditel, ostatní musí dodržovat naprosté ticho.

Za každé promluvení či rozpojení vláčku dostává tým jeden trstný bod, který ve výsledném hodnocení znamená jednu trestnou minutu.

Hru vyhrává tým, který na tribunu (po přičtení postihu za mluvení a rozpojení) dorazí v nejkratším čase se všemi svými členy.

 
 

Vyhodnocení hry Samotka

Tým Čas příchodu do cíle Trestné body Čas celkem Pořadí
Svatoušci 15:40 0 15:40 1.
Eyjafjallajökull 15:39 3 15:42 2.
Rudá jízda 15:41 8 15:49 3.
VC VrkoRacing 15:48 4 15:52 4.
Černí baroni 16:10 6 16:16 5.