Pravidla hry Stájové tajemství

Při závodění v Kolech svobody jde závodníkům o všechno - buď si vybojují nový život, nebo budou odsouzeni k věčnému živoření v Zóně. Není proto divu, že se jednotlivé stáje snaží různými způsoby vylepšit své závodní prostředky - ovšem tak, aby ostatní stáje nepoznaly, v čem vylepšení spočívá.

S rostoucím významem jednotlivých vylepšení (dvojnásobná rychlost formule rozhodně není nevýznamná) rostla potřeba mít v záloze speciální tým, jehož úkolem je jediné: průmyslová špionáž.

Špionážní týmy se pokouší o nenápadnou infiltraci soupeřících stájí a získání citlivých informací. Nezřídka se však stává, že požadované informace jsou zašifrované - pak nezbývá nic jiného, než poctivá snaha o děšifrování těchto zpráv.

Koeficient běhavosti 50 %
Koeficient brutálnosti 0 %
Koeficient mezitýmové spolupráce 0 %
Koeficient psychické náročnosti 100 %
Koeficient vnitrotýmové spolupráce 90 %
Pravděpodobnost namočení oblečení 10 %
Pravděpodobnost poškození oblečení 5 %
S sebou na hru: Každý člen týmu jednu propisku

Hra má dvě velké části. Každý tým bude vedoucími rozdělen na poloviny (typicky měnší děti v jedné skupině a větší ve druhé) a má za úkol (může i dohromady, bez ohledu na rozdělení) vymyslet si dvě šifry - jednu lehčí a jednu těžší (pro každou polovinu týmu jedna). Jediným omezením při vymýšlení šifry je to, aby každý z dané poloviny týmu dokázal šifru použít k šifrování a dešifrování textu.

V druhé části hry se členové týmu pohybují po předem určených trasách - existuje jedna trasa pro každou polovinu týmu. Na trasu se vybíhá v časových intervalech - běží najednou vždy pětice složená z členů různých týmů. Každá trasa má několik stanovišť. Polohu prvního z nich se každý dozví na tribuně. Na každém stanovišti bude pak popsána poloha dalšího stanoviště.

Z každé poloviny týmu se zvolí jeden "šifrovač", který půjde po trase jako první. Po přiběhnutí na stanoviště dostane od vedoucího papír s popisem polohy dalšího stanoviště. Jeho úkolem je zašifrovat tuto zprávu pomocí své šifry a pokračovat na další stanoviště. Další členové týmu (ze stejné poloviny týmu) dostanou po přiběhnutí na stanoviště pouze zašifrovanou verzi textu s polohou dalšího stanoviště a musí si ji děšifrovat. Text popisující polohu dalšího stanoviště je pro všechny týmy stejný.

Vedoucí na stanovištích hlídají, aby se členové jednoho týmu nesbíhali dohromady - vždy může šifru luštit pouze jeden hráč z daného týmu, ostaní čekají, dokud neodběhne na další stanoviště.

Na posledním stanovišti dostane každý "šifrovač" text specifický pro jeho tým. Ten zašifruje jako obvykle a další členové jeho poloviny týmu ji musí děšifrovat.

Tím si však zatím pouze chráníte vlastní stájová tajemství. Ještě je potřeba zjistit tajemství ostatních stájí. Každý tým se snaží rozluštit šifru ostatních týmů - členové týmu, kteří nejsou "šifrovači" (neběží trasu první), si mohou opsat cizí zašifrované zprávy o poloze dalšího stanoviště a pokusit se je rozlušit po přiběhnutí na poslední stanoviště (což dokáže dešifrováním závěrečných zpráv ostatních týmů).

Vždy však platí, že vzájemné luštění cizích šifer probíhá pouze mezi odpovídajícími si polovinami týmů - menší děti luští šifry menších dětí, větší dětí šifry větších dětí.

Výsledný počet bodů týmu se určí takto:

  1. Celkový počet bodů = počet bodů poloviny 1 + počet bodů poloviny 2
  2. Počet bodů poloviny 1/2 = průměrný počet děšifrovaných cizích zpráv - 2x průměrný počet chyb v dešifrování vlastní závěrečné zprávy.
  3. Pokud dojde ke shodě bodů, rozhoduje průměrný čas doběhu jednotlivých členů týmu.

Poznámka: u týmů, které mají pouze šest členů, musí hráč, který poběží trasu s náročnější šifru jako poslední, bude zároveň "šifrovačem" na trase s jednodušší šifrou.

 
 

Vyhodnocení hry Stájové tajemství

Poznámka: Protože se žádnému z týmů nepodařilo dospět až do poslední fáze hry (luštění cizích zpráv), bylo nutné přistoupit k alternativnímu hodnocení. Výsledné pořadí se určilo na základě průměrného dosaženého stanoviště (na jednoho člena týmu), přičemž tým si mohl přilepšit uhodnutím cizích šifer (ze zpráv na jednotlivých stanovištích).

Tým Závodník Dosažené stanoviště Bonus za uhodnutí cizí šifry Hodnocení (průměr na závodníka + bonus) Pořadí
Rudá jízda Čuda Cyril 5,40 0,00 2,92 1.
Hudut Jakub 1,00
Lapka Tomáš 1,63
Pich Jan 3,50
Skopal Jan 2,00
Zíka Jakub 4,00
Eyjafjallajökull Beneš Vojtěch 1,90 0,00 2,33 2.
Knotek Tomáš 1,00
Lapka David 4,75
Novotný Lubomír 1,00
Pich Tomáš 2,05
Svatoň Marek 1,04
Volf Jaromír 4,60
VC VrkoRacing Jedlička Antonín 0,00 0,11 2,19 3.
Kalous Jan 1,25
Maňásek Tomáš 1,20
Oberfalzer Jiří 3,07
Šuser Petr 5,83
Vackář Jakub 3,00
Zíka Matěj 1,00
Černí baroni Bubeník Petr 1,00 0,00 1,83 4.
Černý Pavel 6,00
Kupec Ondřej 1,00
Letenský Jakub 0,00
Sklenář Petr 0,00
Šejna Václav 3,00
Svatoušci Dítě Mikuláš 3,00 0,00 1,41 5.
Kolář Petr 2,20
Krstev Filip 1,00
Koníř David 1,23
Linhart Martin 1,00
Medový Daniel 0,00