Pravidla hry č. 10: Bitva o tajnou zprávu

Dokázali jste nemožné. Kapitán je na vás po právu hrdý, protože uniknout ze spáru mořských panen a ještě zachovat loď v použitelném stavu se jen tak nevidí. Než ale stačily vypuknout oslavy, Kapitán vás místo poděkovaní okamžitě zaúkoloval novým posláním.

"Podařilo se nám zajmout jednu z panen, která nám sdělila velice důležitou informaci, která je pro nás velice důležitá. Všechny truhly, které se nacházejí na těchto záhadných souostrovích, jdou otevřít pouze za pomoci jakési formule. Ta je schovaná v láhvi, kterou prý moře odnáší každým dnem jinam. Když jsem jí slíbil život výměnou za tu zprávu, sdělila mi pouze to, kde se teď lahev přibližně nachází. Označil jsem to místo na mapě červeným křižem. Pak jsem ji zabil, protože nehodlám riskovat zdraví své posádky."

Podívali jste se jeden přes druhého a kývali jste nad každým slovem, který Kapitán z pusy vypustil. Rozkazy byly jasné a každý měl na lodi přidělenou funkci, které se okamžitě zhostil. Když jste připlouvali k místu označeném na mapě, důstojník oznámil, že v dálce vidí plout nějaké cizí lodě. Kapitán si domyslel, že to budou buď piráti nebo jiné lodě, které se nějakým způsobem o zprávě v lahvi dozvěděly. Poslední rozkazy zněly jasněji než jakékoliv předtím: "Musíme se lahve zmocnit jako první. Zaútočíme! Posádko, na svá místa!

Koeficient běhavosti 20 %
Koeficient brutálnosti 90 %
Koeficient mezitýmové spolupráce 0 %
Koeficient psychické náročnosti 20 %
Koeficient vnitrotýmové spolupráce 100 %
Pravděpodobnost namočení oblečení 0 %
Pravděpodobnost poškození oblečení 50 %
S sebou na hru: Nic

Na louce bude ohraničený kruh, ve kterém budou položeny dvě lahve plné vody. V jedné bude uložena šifrovaná zpráva a v druhé klíč k šifře. Cílem každého týmu je vyluštit šifrovanou zprávu v první lahvi (druhou lahev k tomu může použít, ale není to povinné). Každý hráč bude mít provázkem svázané nohy k sobě - lze se tedy pohybovat pouze plazením či skákáním snožmo.

Hru hrají najednou vždy dva týmy proti sobě. Jejich pořadí bude nalosováno před záčatkem a každý tým bude hrát s každým - celkem tedy proběhnou tři kola hry (každý tým hraje celkem dvakrát). Šifra je ve hře však pouze jedna - to znamená, že každý tým má možnost ve svých dvou hrách dešifrovat co největší počet písmen z šifrované zprávy.

Obě lahve jsou po celou dobu uzavřeny a nesmí se otvírat. Kdo poruší pravidlo otevření, bude diskvalifikován. O lahve je možné bojovat vytlačováním z kruhu tvořícího herní prostor. Kdo bude z kruhu jakýmkoliv způsobem vytlačen, musí počkat vně kruhu až do písknutí jednoho z vedoucích. Do té doby se lulštění a bojů o lahve neúčastní - smí však u svého týmu zapisovat písmena či poznámky na papír. Kruh je možné také dobrovolně opustit,ale vrátit se lze vždy až při dalším písknutí.

Vyhrává tým, který v nejkratším čase vyluští celou šifru. Pokud se šifru nepodaří vyluštit, rozhoduje počet dekódovaných písmen.

 
 

Vyhodnocení hry Bitva o tajnou zprávu

Tým Čas odevzdání Počet dešifrovaných písmen Pořadí
Mořští kovbojové 15:20 34 1.
Zlatá kotva 15:20 18 2.
ČernovousovY námořníci 15:20 6 3.