Pravidla hry č. 7: Studny domorodců

Při bujarých oslavách poslední nalezené truhly zlata jste dočista zapomněli, že poslední návštěva ostrova pro doplnění zásob neproběhla zrovna podle plánu. Kvůli lidojedům jste museli okamžité opustit ostrov - jenže za pár chvil se dostavil hlavní kuchař, který vám oznámil, že dochází pitná voda. Po poradě jste usoudili, že bude potřeba i přes hrozbu napadení lidojedy zakotvit okamžitě u nejbližšího ostrova a porozhlédnout se po zdroji vody.

Další den ráno jste zakotvili u břehu velkého ostrova. Kapitán zavelel, že v kvůli rychlému opuštění ostrova je na břehu potřeba celá posádka. Prohledali jste okolí a vstoupili do houštin pralesa, který se nacházel nedaleko břehu. Zjistili jste, že stopy, které se nacházejí v bahně okolo vás, jsou totožné s těmi předchozím ostrově. Opět jste si vzpomněli na bájné příběhy o tajemných lidojedech, o kterých se zmiňoval sám Padre Alfosno ve svém deníku.

Po pár set metrech jste narazili na tajemného domorodce, který si vás měřil nedůvěřivým pohledem. Nicméně se zdálo, že vás domorodec pozřít nehodlá. Samotného Kapitána napadlo dát domoroci napít z flašky rumu, kterou měl u sebe. Domorodci lahodný mok zachutnal a naznačil vám, abyte ho následovali do jeho vesnice. Díky komunikaci pomocí všech možných i nemožných končetin jste místního stařešinu poprosili o pomoc s pátráním po pitné vodě. Náčelník kmene kývnul a ukázal do prostor ostrova.

"Můj lid je vám k dispozici, ale ne každý bude ochotný vám dát sladkou vodu, která je zde vzácnější než zlato."

Nezbylo vám tedy nic jiného, než se s domorodci nějak dohodnout a přesvědčit je, že právě vám mají poskytnout tento blahodárný produkt. Ještě že jste narazili na domorodce, kteří jiné lidi nejedí!

Koeficient běhavosti 60 %
Koeficient brutálnosti 0 %
Koeficient mezitýmové spolupráce 0 %
Koeficient psychické náročnosti 50 %
Koeficient vnitrotýmové spolupráce 100 %
Pravděpodobnost namočení oblečení 1 %
Pravděpodobnost poškození oblečení 1 %
S sebou na hru: Nic

Každý hráč dostane na začátku hry kartičku s počtem polí odpovídajícím počtu domorodců (vedoucích) a každý tým dostane jednu flašku rumu. Po lese se pohybují domorodci (vedoucí), kteří jsou vlastníky studen rozesetých po celém lese. Každěmu domorodci patří jedna studna, která je vždy buď otevřená nebo zamčená, a každý domorodec je vždy buď v pohybu nebo sedí. Pokud je studna domorodce zamčená, je vždy zamčená ve prospěch jednoho z týmů. Na počátku jsou všechny studny domorodců otevřené.

Pokud hráč přiběhne k domorodci, který je sedí u studny, a předloží mu průkaz, tak mohou nastat dvě situace:

  1. Pokud je studna odemčená nebo je uzamčená týmem, ke kterému hráč patří, dá mu domorodec razítko do jeho listu. Domorodec vydává každých pět minut maximálně tři razítka hráčům z jednoho týmu.
  2. Pokud je studna uzamčená cizím týmem, domorodec hráči odmítne vydat razítko a pouze mu sdělí počet západů, na který je jeho studna uzamčena.

Každý domorodec dá každému hráči nejvýše jedno razítko. Poslední razítko hráč získá od náčelníka domorodců (bude upřesněn). Hráč, který má již potvrzení od náčelníka domorodců, se nemůže účastnit zamykání domorodců.

Hráči z jednoho týmu mohou studnu domorodce společně uzamknout. Každý uzamykající hráč musí mít alespoň tři razítka a zamykaná studna musí být pro zamykající tým uzamykatelná (tj. buď je zamčená tímto týmem, nebo je tento tým schopen studnu okamžitě odemknout). Studna domorodce se uzamkne na tolik západů, kolik činí součet razítek všech uzamykajících hráčů. K zamykání dojde pouze tehdy, pokud o to hráči vysloví zájem.

Příklad: K Zámynovi přijdou tři hráči z jednoho týmu, kdy první má dvě razítka, druhý tři razítka a třetí má čtyři razítka. Třetí hráč navrhne zamknout Zámynovu studnu. Pokud ji zamyká sám, zamkne jej na čtyři západy. Pokud ji zamyká společně s druhým hráčem, tak na sedm západů. První hráč se do zamykání zapojit nemůže, protože nemá potřebná tři razítka.

Hráči z jednoho týmu mohou studnu domorodce odemknout. Do odemykání se počítají všichni hráči týmu, kteří mají alespoň jedno razítko. Pro odemykání se sečte počet razítek všech hráčů. K odemknutí přitom stačí tolik razítek, jaký je počet západů, na které je studna zamčena.

Pokračování předchozího příkladu: Zámyna mohou odemknout hráči z jiného týmu s celkovým počtem alespoň sedm razítek. Tři hráči z předchozího příkladu mohou odemykat studny zamčené až na devět západů.

Odemykat studnu lze ještě jedním způsobem: pokud hráč předá domorodci flašku rumu, odemkne tím jeho studnu bez ohledu na počet západů a razítek, který hráč má. Každému domorodci navíc postupně rezavějí zámky na jeho studně. To se projevuje snížením počtu západů o jedna každých deset minut.

Do výsledného hodnocení se počítá počet razítek získaný všemi hráči v týmu.

 
 

Vyhodnocení hry Studny domorodců

Tým Počet podpisů Pořadí
ČernovousovY námořníci32 1.
Zlatá kotva 32 1.
Mořští kovbojové 27 2.