Pravidla hry č. 13: Memento Mori

A je to tady!! Vlny a dující vítr napovídají tomu, že váš pobyt na Zlatých ostrovech se blíží pomalu ke konci - takové magické počasí panovalo těsně před tím, než vás vlna odnesla do míst, kde jste po několik dní chamtivě sbírali všechno, co se jen trošku třpytilo. Po prozkoumaní svých map a několika logických úvahách jste určili už jen pár míst, kde se dá nalézt poklad dostatečně lákavý pro uspokojení vašeho chtíče a přání nejvyšších míst.

Zachvátila vás panika z nedostatku času, přebitá touhou silnější než smrt, která vás donutila jednat velmi rychle. Každý si chce odnést, co si nahrabal, a nikdo v tuto chvíli nezná soucit. Když vaši průzkumníci oznámili polohy všech zjištěných lodí, kapitán usoudil,že všechny lodě míří k jednomu místu. Bylo jasné, že tam musí dojít ke strašlivému krveprolití, ale Kapitán byl připravený.

Poslal zprávu svým nadřízeným admirálům. Ti rozhodli, že vyslechnou a popraví co nejvíce zběhů, kteří se přidali na stranu pirátů, protože si bláhově mysleli, že piráti drží pospolu a jejich kolegové je půjdou zachránit a mezi tím se zmocní jejich ukořistěných pokladů. Ale to se velice přepočítali. Navíc piráti se jen tak nevzdávají. Vědí, že čas, který získají pro své kolegy, bude admirálům velmi chybět. A pirát je liška ryšavá, která vždy najde způsob, jak docílit vítězství. Vítr se zvedal a královské námořnictvo mělo velmi málo času na poslední akci na získání nahrabaných pirátských pokladů. Na moři vypukla poslední bitva! Pouze jeden může zvítězit!

Koeficient běhavosti 80 %
Koeficient brutálnosti 10 %
Koeficient mezitýmové spolupráce 50 %
Koeficient psychické náročnosti 5 %
Koeficient vnitrotýmové spolupráce 100 %
Pravděpodobnost namočení oblečení 100 %
Pravděpodobnost poškození oblečení 10 %
S sebou na hru: Nic

Jednotlivé týmy si rozdělí své členy na piráty, námořníky a admirály podle svého uvážení. Hra bude mít tří části, aby každý člen z týmu odehrál všechny tři pozice (námořník, pirát, admirál). Před začátkem hry si vedoucí u každého týmu zapíší, jak si tým rozvrhl pro jednotlivé fáze své členy - tj. každý tým si určí pozice svých členů na celou hru hned na začátku.

Úkolem pirátů je odvádět pozornost námořníků co nejdéle. Na začátku fáze si piráti musí vybrat cely. Každý pirát má svou celu (okolí stromu o poloměru jeden metr). Každý pirát má k dispozici tři Molotovovy koktejly (tři koule z papíru). Pirát nesmí opustit svou celu. Cely, které se smí ve hře použít, jsou předem označené a jsou rozmístěné po obvodu kruhu. Námořníci i admirálové začínají uvnitř tohoto kruhu, avšak pohybovat se mohou i mimo něj.

Pirát smí sbírat všechny Molotovovy koktejly, na které dosáhne z kruhu ohraničujícího jeho celu tak, že vždy alespoň jedna část jeho těla je uvnitř kruhu.

Úkolem námořníků je klást dynamit k celám s piráty tak, že se bude dynamit dotýkat kmene. Námořník může nést vždy jen jeden dynamit. Pokud bude námořník zasažen kdykoli během hry Molotovovým koktejlem, musí se běžet uhasit (námořníci mají v jedné ruce červený fáborek, který po zasažení musí odevzdat ke stromu piráta). Uhasit se běží doprostřed velkého kruhu, kde bude polit kelímkem s vodou a získá nový fáborek.

Pokud námořníci nakladou k cele dostatek dynamitu (pět kusů), mohou celu odpálit (jedním Molotovovým koktejlem) - pirát v cele je zabit a tato část hry pro něj končí. Pouze v takovém případě mohou námořníci sbírat Molotovovy koktejly ze země nebo si je brát od admirálů - v jiných případěch nesmí námořníci Molotovovy koktejly brát do rukou!

Na začátku každé fáze má každý admirál jeden Molotovův koktejl. Úkolem admirálů je házet Molotovův koktejl zpět k pirátům do cel. Pokud je pirát takto zasažen, musí udělat 5 dřepů, při kterých nesmí házet ani sbírat Molotovovy koktejly. Pokud je admirál zasažen pirátem, je okamžitě vyřazen ze hry a čeká na konec fáze ve vymezeném území.

Jedna fáze hry končí, když vybuchnou všechny cely, ve kterým v dané fázi byli piráti, nebo pokud uplyne 30 minut.

Hodnoticím kritériem je průměrný čas, který vězeň vydržel v cele do výbuchu. Vězeň si ke svému času přičte bonus 30 sekund za každého zasaženého námořníka.

 
 

Vyhodnocení hry Memento Mori

Tým Námořník Čas v cele Získané fáborky Celkový čas Pořadí
Mořští kovbojové Bednář Sebastian 16:35117:05 1.
Crowe Jakub 12:06414:06
Jedlička Antonín 05:17507:47
Máca Daniel 30:002944:30
Nejepsa Jakub 08:06510:36
Zíka Matěj 01:05001:05
Průměr na tým 14:54
ČernovousovY námořníci Filla Adam 05:25206:25 2.
Kalous Jan 01:51001:51
Opelka Jakub 02:06605:06
Pich Tomáš 05:18105:48
Sklenář Petr 13:24113:54
Šejna Václav 06:10408:10
Celkem za tým 10:06
Zlatá kotva Bendičák Denis 06:27307:57 3.
Dítě Mikuláš 03:45104:15
Fait Zdeněk 00:36000:36
Houštecký Sebastian 06:36509:06
Vu Dalibor 03:11003:11
Vu Michal 23:58526:28
Průměr na tým 08:36