Pravidla hry č. 8: Slzy mořské panny

Dnešního rána na vás po probuzení padla zvláštní atmosféra. Všude okolo vaší lodi se táhla nekonečná neprostupná mlha, která by se dala kudlou krájet. Vaši loď poháněl jen lehký vánek narážející do plachet. Kapitán vás svolal na palubu a začal hovořit z můstku hned vedle kormidla: "Dorazil holub se zprávou od admirála námořní flotily, že jsme se zhoršili v hledání pokladů a že vláda je celá netrpělivá a přemýšlí, že nás odvolá a najde si někoho jiného. V dopise dále stálo, že na celou prekérní situaci můžeme zapomenout, pokud jim doručíme tzv. slzy mořské panny. Když prý podle legendy panna pláče, její slza se promění v krásnou perlu než dopadne na zem."

Všichni na palubě zpozorněli a údivem vytřeštili oči. Začali jste se po sobě nedůvěřivě dívat, když jeden z vás se odhodlal položit zásadní otázku. "A koho pro ty slzy pošlete kapitáne?."

Kapitán se podrbal na bradě a vážným hlasem promluvil: "Pouze sebe a nikoho jiného je vám to jasný?"

To se posádce samozřejmě nelíbilo. Každému aspoň na chvilku blesklo hlavou, zda nepřisla vhodná chvíle na sesazení stávajícího Kapitána z postu. Kapitán pokračoval: "Prostudoval jsem mapy a dnes odpoledne bychom se měli dostat do zátoky mezi dvěma ostrovy, kde se tyto panny nacházejí. Tak konec flákání a koukat makat vy bando mořských špinavcůůůů!!!"

Koeficient běhavosti 100 %
Koeficient brutálnosti 30 %
Koeficient mezitýmové spolupráce 0 %
Koeficient psychické náročnosti 10 %
Koeficient vnitrotýmové spolupráce 70 %
Pravděpodobnost namočení oblečení 0 %
Pravděpodobnost poškození oblečení 20 %
S sebou na hru: Nic

Ve hře existuje pět úrovní námořnických hodností seřazených podle důležitosti od nejnižší k nejvyšší (každé z nich je přiřazena jedna barva): suchozemská krysa (žlutá), námořník (červená), plachtmistr (modrá), kormidelník (hnědá) a kapitán lodi (černá). Kromě těchto námořnických hodností existují ještě zrádci na lodi (ZNL) - jim je přiřazena zelená barva. Úroveň dosažené námořnické hodnosti (případně označení, že je hráč ZNL) se indikuje fáborkem příslušné barvy přivázaným viditelně přes oblečení na hráčově ruce.

Po lese je rozmístěno pět pevných stanovišť (ta povyšují z nižší úrovně hodnosti na vyšší) a jedno pohyblivé (to povyšuje ze suchozemské krysy na ZNL). Na každém stanovišti je jeden vedoucí, který má oprávnění povýšit hráče na příslušnou hodnost nebo ZNL (hráči se zelenou hodností už nemohou povyšovat).

Příklad: Venca navazuje modré fáborky (plachtmistr), ale pouze hráčům, kteří jsou již námořníci (mají červený fáborek).

Povýšení lze získat dvěma způsoby:

  1. Pokud nemá hráč žádný fáborek (byl mu strhnut, viz. dále), můžete zdarma získat hondost suchozemské krysy (žlutá) nebo ZNL (zelená).
  2. Pokud má hráč na sobě jednu z pěti námořnických hodností kromě kapitána lodi (černá) a přinese s sebou strhnutý fáborek jiného hráče stejné nebo o jedna vyšší hodnosti, může získat povýšení na hodnost o jedna vyšší než právě má.

Příklad: Jirka má červený fáborek (námořník) a strhne Evě, která byla plachtmistrem (modrá). S Eviným fáborkem doběhne Jirka k vedoucímu, který navazuje modré fáborky (povyšuje na plachtmistry), odevzdá svůj nestržený červený fáborek a modrý fáborek, který strhl Evě, a sám od vedoucího dostane modrý fáborek. Od této chvíle je Jirka plachtmistr.

Fáborky si mohou hráči navzájem strhávat podle následujících pravidel:

  • Hráči se žlutými (suchozemská krysa), červenými (námořníci), modrými (plachtmisři) nebo hnědými (kormidelníci) fáborky mohou zaútočit a strhnout fáborek vždy jen hráčům se stejnou nebo o jedna vyšší námořnickou hodností a hráčům se zelenými fáborky (ZNL).

  • Hráči se zelenými fáborky (ZNL) mohou strhávat fáborky všem hráčům kromě hráčů se žlutými (suchozemská krysa) a zelenými (ZNL) fáborky.
  • Hráči s černými fáborky (kapitán lodi) a hráči bez fáborku nemohou strhávat fáborky ostatním hráčům.

Pokud je hráči strhnut fáborek, je povinen útočníkovi odevzdat všechny části svého fáborku a přestat okamžitě útočit (tzn., že pokud na vás zaútočí hráč, se kterým si můžete strnout fáborky navzájem, a jeden z vás je rychlejší, tak poražený, který je v ten moment už bez fáborku, nesmí svému útočníkovi fáborek dodatečně také strhnout!).

Fáborek by měl být strhnut v co nejvíce zachovalém tvaru, aby bylo zřejmé, že se jednalo o jeden kus fáborku. Pokud tedy na povýšení s sebou přinesete hrst roztrhaných cancourků, nemusí vám to být uznáno jako ulovený fáborek (poslední slovo má vždy vedoucí) Ve hře je povoleno strhávat fáborky i členům vlastního týmu.

Cílem hry je získat co nejvíce bodů. Body se získávají tímto způsobem: hráči se zelenými fáborky (ZNL) shromažďují fáborky, které strhli ostatním hráčům, a za každý celý fáborek, který odevzdají vedoucímu rozdávajícímu zelené fáborky, dostanou 1 bod pro svůj tým. Dále při povýšení na pátou námořnickou hodnost (černý fáborek – kapitán lodi) dostanete od vedoucího jednu vzácnou slzu mořské panny (tenisový míček). Tu musíte dopravit do stanoviště vedoucího rozdávajícího žluté fáborky a předat mu ho. V době předání na sobě stále ještě musíte mít černý fáborek (musíte být stále ještě kapitánem lodi). Vedoucí vám černý fáborek vymění za žlutý (suchozemská krysa), odebere vám slzu mořské panny (tenisový míček) a připíše ho vašemu týmu.

Na konci hry se počet bodů získaných hráči se zelenými fáborky (ZNL) násobí počtem donesených slz mořské panny (tenisových míčků). Pokud je vám černý fáborek strhnut během přepravy slzy mořské panny, pak jste povinni se s předmětem vrátit ke stanovišti vedoucího rozdávajícího černé fáborky a odevzdat ho. Až potom si můžete dojít pro nový žlutý nebo zelený fáborek.

Pozor: pokud váš tým nedonese ani jednu slzu mořské panny nebo pokud nezíská jakožto ZNL ani jeden cizí fáborek, bude výsledné dílčí skóre za hru vašeho týmu nulové!

Následující schéma zachycuje hierarchii pro strhávání fáborků a získávání bodů:

Slzy mořské panny - hierarchie

 
 

Vyhodnocení hry Slzy mořské panny

Tým Počet slz Počet fáborků Počet bodů Pořadí
Zlatá kotva21734 1.
Mořští kovbojové 11010 2.
ČernovousovY námořníci 122 3.