Pravidla hry č. 5: Brány osudu

Na vaší lodi začíná panovat ponorková nemoc a každý na někom něco vidí. Kouzlo pirátského života v městě Korteago vám změnilo logiku myšlení - vaše odhodlání vůči královské koruně slábne a začínáte zoufat nad tím, že celé vaše putovaní za poklady je jen hrou zinscenovanou samotným králem a pro vás z něj nekouká absolutně nic. Opět napadne myšlenka na dezerci do pirátských řad, kde byste sice museli makat jako doposud, ale určitě byste si dokázali vydělat více peněz.

Po chvíli jste takové myšlenky ale rychle zavrhli, protože dezerce je něco, co se trestá jedině smrtí. Ale přeci jenom pocity vás postupně zrazují a přemýšlíte, že byste to přeci jenom zkusili. Říkáte si, že za snahu nic nedáte - prostě utečete, nasadíte čapku se zkříženejma hnátama, budete potápět admirálovy lodě a budete z toho něco mít. Vaše hodné já ovšem říká ne, ne ne - to je špatné rozhodnutí, neměl bych takhle přemýšlet.

Dnes se ukáže, jak jste na tom se svědomím ve skutečnosti - přidáte se na stranu dobra či zla?

Koeficient běhavosti 100 %
Koeficient brutálnosti 0 %
Koeficient mezitýmové spolupráce 75 %
Koeficient psychické náročnosti 10 %
Koeficient vnitrotýmové spolupráce 100 %
Pravděpodobnost namočení oblečení 0 %
Pravděpodobnost poškození oblečení 1 %
S sebou na hru: Nic

V lese jsou čtyři brány - každá je tvořena dvojicí stromů vedle sebe, mezi kterými je natažen provaz. Brány tvoří řadu představující pomyslnou čáru mezi budoucím osudem hřáče - buď námořníka nebo piráta. Polovina týmu začíná na osudu námořníka a polovina týmu na osudu piráta. Na každé straně "osudu" je jedna základna s vedoucím, který Vám může podepsat váš osud.

Mezi stranami osudu lze přecházet pouze branami osudu, přičemž každá brána osudu je v danou chvíli průchozí pouze jednosměrně (směr průchodnosti je na bráně vyznačen papírem). Na začátku hry je polovina bran nastavena pro směr z osudu námořníka do osudu piráta a polovina opačně (z osudu piráta do osudu námořníka).

Při průchodu mezi stranami osudu musí hráči dodržovat následující podmínky:

  1. K projití branou osudu je potřeba mít k ní klíč. Klíč k bráně tvoří náhodný pětiznakový kód, který je na ni viditelně označen (napsán na papíře).
  2. Klíč k bráně osudu je možné získat v základně té strany, kde se hráč právě nachází. K tomuto účelu má každý hráč na zadní straně papíru tzv. klíčenku, na kterou si může od vedoucího v základně nechat napsat jakýkoliv klíč chce. V jednu chvíli však může mít pouze jeden platný klíč - vedoucí předchozí klíč škrtne.
  3. Když hráč přijde k bráně osudu, kterou odemyká stejný klíč, jako má na své klíčence, a brána osudu je průchozí správným směrem, může chtít bránou osudu projít. V takovém případě řekne vedoucímu, který se brány osudu hlídá, že branou osudu prochází. Vedoucí hráče vpustí na druhou stranu a zaznamená průchod hráči do průvodního listu (viz dále). Kromě toho se změní směr průchodnosti brány osudu na opačný a hráč musí sdělit vedoucímu nový klíč k bráně (nějaký si vymyslí), který nahradí ten současný - jedinou podmínkou je, že se musí nový klíč lišit od předchozího klíče.

Jak již bylo zmíněno, kromě klíčenky má každý hráč i průvodní list (přední strana papíru). Průvodní list obsahuje jméno hráče a týmu a tabulku, ve které je řádek pro každou existující bránu osudu a kolonka pro její projití a návrat. Prochází-li hráč branou osudu z jedné strany na druhou, vedoucí svým podpisem tento průchod potvrdí do kolonky u příslušné brány osudu k té straně, ze které hráč jde (a předchozí podpis pro přehlednost škrtne). Hráč se nesmí vrátit hned stejnou branou osudu, kterou právě prošel.

Podle průvodního listu se tedy v každém okamžiku pozná, na které straně bran osudu hráč v danou chvíli je, kterou branou osudu se dostal na druhou stranu osudu a kolik bran osudu již prošel!

Úkolem každého hráče je projít za hru každou branou osudu ze své strany tam a zpět alespoň jednou. Celkově tedy musí projít čtyřmi branami tam a čtyřmi zpět. Teprve když hráč projde všemi branami osudu, začnou se mu započítávat opakované průchody (tj. když projde všechny brány osudu jednou, může je začít procházet podruhé).

Počty průchodů všech hráčů se v rámci týmu sečtou a vyhrává ten tým, který má nejvyšší celkový počet bodů. Hra končí po uplynutí stanoveného časového limitu.

 
 

Vyhodnocení hry Brány osudu

Tým Počet průchodů branami Pořadí
ČernovousovY námořníci27 1.
Mořští kovbojové 12 2.
Zlatá kotva 4 3.