Letní tábor techniků - Duncan 2005 - 1. běh - tábor zaměřený na počítače, RPG, žonglování, foto a video
skupinové foto
Famfrpál (Quidditch)
  1. Důležité pojmy:
    • Hráči v týmu:
      • Chytač (Seeker) – většinu času tráví pozorováním hřiště a pátrá po Zlatonce, kterou se snaží za každou cenu chytit.
      • Odražeč (Beater) – snaží se pomocí Potlouku (viz. dále) shodit soupeřovy hráče z košťat
      • Střelec (Chaser) – útočník, který se snaží prohodit Camrál soupeřovou bránou (tvořenou kruhem hula-hula) a tím získat pro svůj tým body
    • Míče ve hře:
      • Zlatonka (Golden Snitch) – malý zlatý míček s křídly, který se pohybuje velmi rychle. Chycením Zlatonky zápas končí, avšak chytat Zlatonku mohou pouze chytači. Zlatonku představuje tenisový míček.
      • Camrál (Quaffle) – míč, který se útočníci každého týmu snaží prohodit soupeřovou bránou. Představuje ho volejbalový míč.
      • Potlouk (Bludger) – tímto míčem se snaží Odrážeči srazit soupeřovy hráče z koštěte. Potlouky jsou představovány speciálními hadrovými míči.
  2. Hrají proti sobě dva týmy, tým je tvořen vždy pouze studenty z jedné koleje, kteří se po hřišti pohybují na svých létajících košťatech – tzn. každý student musí své koště držet libovolným způsobem tak, aby bylo stále mezi jeho nohama a nespadlo na zem. Jakmile se koště dostane z prostoru mezi hráčovýma nohama, znamená to, že spadnul na zem a řídí se pravidlem 8 (jako kdyby ho shodil Potlouk). Zápasu se aktivně účastní 4 hráči za každý ze dvou hrajících týmů, zbylí členové hrajících týmů je na střídačce. Tým 4 hrajících hráčů je složen takto: 1 Chytač, 3 Odražeči / Střelci, ve hře je pak 1 Zlatonka, 1 Camrál a 2 Potlouky.
  1. Zápas má předem stanovenou délku - končí po 15-ti minutách.
  2. Na začátku zápasu se veprostřed hřiště vhodí mezi Střelce / Odražeče Camrál (tzv. faceoff ?). Hra pak probíhá tak, že Střelci / Odražeči si mezi sebou přihrávají Camrál a snaží se ho prohodit soupeřovou branou. V tom se jim snaží zabránit soupeřovi Střelci / Odražeči.
  3. Útočení: Útočníci mohou chytat či házet Camrálem podle svého uvážení. Zároveň jsou povoleny údery do Camrálu jakoukoliv částí Střelcova / Odražečova těla kromě nohou a koštěte. Po úspěšném útoku (tj. Střelec / Odražeč prohodí Camrál soupeřovou branou) rozehrává od branky inkasujícího týmu. Házet Camrál je povoleno pouze tehdy, když Střelec / Odražeč házející Camrál stojí na místě a nikam se nepřemisťuje.
  4. Počítání bodů: za úspěšné prohození Camrálu bránou získává skórující tým 10 bodů, za chycení Zlatonky získává tým 50 bodů. Tým, který má po 15-ti minutách více bodů, vyhrává.
  1. Shazování soupeřů: během zápasu je přísně zakázáno jakkoli fyzicky napadat soupeřovy hráče. Výjimkou z tohoto pravidla je možnost Střelců / Odražečů použít Potlouky ke shazování soupeřových hráčů z košťat. Střelci / Odražeči jsou jedinými hráči, kteří se smí Potlouků dotýkat, sbírat je ze země a házet po ostatních hráčích. Hráč trefený Potloukem spadl z koštěte a musí se řídit pravidlem 8, přičemž Potlouk odražený od shozeného hráče může shodit dalšího hráče (např. při vhození Potlouku do davu). Házet Potlouk je povoleno pouze tehdy, když Střelec / Odražeč házející Potlouk stojí na místě a nikam se nepřemisťuje.
  2. Spadnutí z koštěte: pokud hráč spadne z koštěte (tj. koště mu vypadne z prostoru mezi nohama, nebo je hráč trefen Potloukem), musí okamžitě vzít svisle do jedné ruky své koště a s oběma rukama nad hlavou musí doběhnout ke svojí střídačce, kde ho okamžitě vystřídá další hráč (nastoupí na jeho post). Během této cesty na střídačku nesmí NIJAK zasahovat do hry. Na střídačce se tvoří „fronta“, tzn. hráč, který je na střídačce nejdéle, naskočí do hry za prvního shozeného spoluhráče.
  3. Chytání Zlatonky: pouze Chytači mohou chytat Zlatonku. Kolem hřiště stojí vedoucí. Jeden z nich má u sebe na začátku schovanou Zlatonku. Až se Zlatonka objeví (jeden z vedoucích ji vyndá), mohou jí Chytači začít nahánět. Vedoucí si ji různou rychlostí budou házet mezi sebou, přičemž ji Chytači mohou kdykoli chytit (např. pokud spadne na zem; pokud letí blízko kolem nich a chytnou ji za letu). Chytači mohou také chytit Zlatonku tak, že ji vytrhnou vedoucímu z ruky (málo pravděpodobné).


Hadohlt Hrochošarm Jezevcoň Laňochňap Orlozrak Skokonoh
Hadohlt x St 13.7.
40:180
prohra
St 13.7.
160:40
výhra
So 16.7.
70:80
prohra
So 9.7.
70:90
prohra
Po 4.7.
prohra
Hrochošarm St 13.7.
180:40
výhra
x So 16.7.
80:140
prohra
Po 4.7.
výhra
St 13.7.
70:80
prohra
So 9.7.
130:10
výhra
Jezevcoň St 13.7.
40:160
prohra
So 16.7.
140:80
výhra
x So 9.7.
120:80
výhra
Po 4.7.
prohra
St 13.7.
70:130
prohra
Laňochňap So 16.7.
80:70
výhra
Po 4.7.
prohra
So 9.7.
80:120
prohra
x St 13.7.
60:110
prohra
St 13.7.
30:170
prohra
Orlozrak
(vítěz)
So 9.7.
90:70
výhra
St 13.7.
80:70
výhra
Po 4.7.
výhra
St 13.7.
110:60
výhra
x So 16.7.
110:60
výhra
Skokonoh Po 4.7.
výhra
So 9.7.
10:130
prohra
St 13.7.
130:70
výhra
St 13.7.
170:130
výhra
So 16.7.
60:110
prohra
x