Jiné názvy pro tuto hru: | Závazky |
---|---|
Příslušná kapitola v příběhu: | 6. Bezradnost(Helplessness) |
Navázání na příběh: | |
Studenti se snaží specialistům na šifrování usnadnit rozkódování zprávy. Specialisté jsou však nenároční, takže studentům vždy pouze prozradí předmět, který shánějí, a na studentech již nechají, v jakém množství jim ho přinesou. Pokud však již jistý počet slíbí, nesmí přinést méně, jinak bude specialista velmi nespokojen. | |
S sebou na hru: | Papír |
Pravděpodobnost poškození oblečení: | 1% |
Pravděpodobnost namočení oblečení: | 1% |
Koeficient brutálnosti: | 1% |
Koeficient běhavosti: | 75% |
Koeficient psychické náročnosti: | 10% |
Pravidla: | |
V jedné, předem určené části lesa, se bude volně pohybovat jeden vedoucí, který bude rozdávat předměty, které mají studenti nosit specialistům. Všichni ostatní vedoucí představují jednotlivé specialisty. Pokud student přiběhne k nějakému specialistovi, slíbí mu, že mu přinese určitý počet předmětů (např. řekne: „Přinesu 3 předměty“). Vedoucí si to zapíše. Student pak musí doběhnout k „rozdávajícímu“ vedoucímu, který mu najednou vydá max. 4 předměty (připíše mu je na papír). Student pak musí postupně celé slíbené množství donést specialistovi. Každý student má svojí hůlku. Pokud má u sebe alespoň jeden předmět i svojí hůlku, může tento předmět obětovat a použít kouzlo „Expecto Diffikum“, které zvýší nejnižší ještě neuspokojenou nabídku, kterou specialista od libovolného studenta dostal, o 1. Pokud má specialista více takových nejnižších nabídek, zvýší se jedna z nich (náhodně vybraná). Hůlku může student také použít ke smazání svého „dluhu“. Pokud si myslí, že slíbený počet předmětů nedokáže specialistovi donést, dá mu do zástavy svojí hůlku a specialista považuje jeho slib za splněný. V tuto chvíli však student ztrácí možnost zvyšovat nejnižší nabídku pomocí kouzla „Expecto Diffikum“! Hůlku student může od specialisty vykoupit zpět a to tak, že mu donese všechny předměty, které specialistovi slíbil ve chvíli, kdy zastavoval hůlku. Cílem každé koleje je splnit všechny své závazky u všech specialistů. Každý student získá svému týmu za splněný závazek u každého specialisty N*100 bodů, kde N je počet slíbených předmětů. Za nesplněné závazky kolej ztrácí M*100 bodů, kde M je počet slíbených, ale nedonesených předmětů. Každý student, který má na konci zastavenou hůlku, připravuje svůj tým o 500 bodů. |